SEO szövegírás a barátunk!

Ha cégtulajdonosok vagyunk, vállalkozásunk van, ha gyártók, értékesítők vagyunk, esetleg szolgáltatunk, akkor mi más lenne fontosabb, mint minél több vevőt, ügyfelet, partnert szerezni? Ennek természetesen több módja van, de egyetlen cég, vállalkozás sem teheti meg azt, hogy a világhálót, mint a legnagyobb lehetőséget kihagyja a piacszerzés lehetőségének sorából.

szövegírás

Az internet is számtalan lehetőséget kínál erre, de sokan még nem ismernek, nem aknáznak ki minden lehetőséget. Az egyik, sokak által legevidensebbnek tartott reklámozási lehetőség az online hirdetés. Azonban van ennél egyszerűbb, és olcsóbb megoldás is: tegyünk róla, hogy a honlapunk a keresők találati listájának legelején szerepeljen! Hogy tudjuk ezt elérni? SEO szövegírás, vagyis a keresőoptimalizált szövegírás segítségéve.

Ha a weboldalunk a keresők találati listájának elején van, az remek forgalomnövelő fogás, ehhez pedig a SEO szövegírás segítségére van szükségünk, mellyel rendkívül egyszerűen érhetjük el vállalkozásunk célközönségét.

Mi is pontosan a SEO szövegírás?

A SEO szövegírás nem sima reklámszöveg, mellyel piacot szerzünk, vásárlásra ösztökélünk, ezen írásnak fontos szabályai vannak. Tartalmában, stílusában, formájában is meg kell, hogy feleljen az elvárásoknak. Egész pontosan a keresőrobotok feltételeinek kell, hogy megfeleljen . A keresők okosak és intelligensek, ha egy-egy honlapon azonos írást talál, akkor nem sorol előrébb a találati listán, hanem visszaminősít.

A SEO szövegírás legfontosabb kitétele a megfelelő kulcsszó alkalmazása, amiket jól átgondoltan, jól elosztottan kell a tartalomba illeszteni. Ezen felül persze nagyon fontos, hogy a szöveg információközlő, gördülékeny, figyelemfelkeltő legyen, melyet végig is olvas az olvasó, azaz képes megtartani is a figyelmet.

A SEO szövegírás nem egyszerű, viszont hatásos. Érezhetően több látogatója, érdeklődője lesz a weboldalunknak, ha ezt a fajta tartalommarketinget választjuk, ez pedig egy lépés a forgalomnövekedés felé.

Lehet, hogy remek kereskedők, fodrászok, természetgyógyászok, autószerelők vagyunk, de nem biztos, hogy SEO szövegírásban is otthon vagyunk, így a legcélszerűbb az, ha erre hivatott szakemberrel készíttetjük el a SEO tartalmunkat. A profi marketinges szövegíró nem csak jól tudja elmondani a lényeget, hanem rendelkezik mindazzal a tudással, amit bele kell építeni a szövegbe, ugyanis kötelező érvényűnek érzi, hogy komoly információt gyűjtsön a területről, mielőtt nekilátna az írásnak. A cél, hogy a legjobbak legyünk, hogy többet nyújtsunk a konkurenciánál, annak érdekében, hogy ne legyen kétséges, hogy minket kell választania az érdeklődőnek! Ha a legjobbak vagyunk, ha többet vagyunk képesek letenni az asztalra, mint a versenytársainak, akkor jó eséllyel forgalmat és egyben bevételt tudunk növelni.

A szövegírás fontos, fontosabb, mint hinnénk. Hiába tehetünk fel a honlapunkra bármit: videókat, képeket, hanganyagot, a keresők tartalom alapján döntenek, és rangsorolnak, méghozzá a szöveges tartalom alapján. Többen esnek abba a hibába, hogy elhanyagolják a szövegírást, más típusú információkat osztanak meg, s csodálkoznak, hogy a kereső nem mozdítja őket előre a találati listákon. ha hiányzik a szöveges tartalom az oldalunkról, vagy nem helyesen megírt a tartalom, akkor hiába szeretnénk előrébb kerülni a keresőkben, nem fog sikerülni. Létezik olyan a keresőoptimalizálásban, hogy optimális kulcsszó sűrűség, amit csak hozzáértő szakember ismer. Ha ez túl sűrű, vagy túl ritka, akkor ugyanúgy nem fogunk előrébb kerülni a találati listákon.

Ha a honlapunk szöveges tartalmáról beszélünk, akkor két dolog nagyon fontos. Egyrészt, hogy a szöveg tartalma megfelelő legyen, másrészt, hogy az oldalunk folyamatosan frissítve legyen szöveges tartalommal. Egyik sem létezhet a másik nélkül!

Mint említettük, a kulcsszavak nagyon fontosak. Ezek alapján olyan tartalmat kell létrehozni, aminek segítségével előre mozdítjuk a keresőoptimalizálás folyamatát. Lehet, hogy nem hangzik jól, de tény: Nem csak az olvasóknak, érdeklődőknek, leendő partnereknek írunk tartalmat, hanem a keresőrobotoknak is. A nehéz benne, hogy mindezt úgy kell tennünk, hogy egyiknek se legyen feltűnő, hogy a másiknak is írunk! Ettől válik speciálissá a SEO szövegírás kényes területe.

Ráadásul a honlap tulajdonosai kétkedve fogadják, hogy nem elég csupán az induláskor tartalmat tölteni az oldalukra, azt folyamatosan frissíteni is kell. Sokan nem hiszik még el, de tény, hogy a kereső csak és kizárólag azokat az oldalakat jutalmazza az első helyekkel, akik folyamatosan friss tartalmat képesek generálni. S lássuk be, ez így van jól! Ha eleget teszünk a keresők ezen elvárásainak, akkor azért tudatosuljon bennünk az is, hogy nem csak a keresőrobotok magas elvárásait kell kielégítenünk, hanem lehetőségünk van a célközönségünkhöz folyamatosan szólni, friss és helytálló információkat megosztani napi szinten. Amiért pedig nem csak a keresőrobot, de a közönségünk is hálás lesz. Az pedig csak hab a tortán, ha közösségi eszközökkel is rendelkezünk, azaz a tartalmunkat kommentálhatja az olvasó, esetleg like-olhatja, sőt meg is oszthatja.