A SEO szövegírás lépései

A SEO szövegírás jelentése: keresőoptimalizált szövegírás. Ha ezt az eszközt választjuk a tartalommarketingünk részeként, akkor meg tudjuk sokszorozni a weboldalunk látogatottságát. sajnos azonban ez fordítva is így van, azaz ha nem törődünk a dologgal, akkor rengeteg látogatót veszíthetünk el.

Azt már tudjuk az előző részből, hogy a SEO szövegírást szeretik a keresők, s a tartalom, a kulcsszavak alapján, no meg a folyamatos frissítés okán előre sorolnak minket a keresők találatai között. Tudjuk azt is, hogy nem csak a keresőmotorok igényeit kell kielégítenünk a tartalom írásakor, hanem el kell találnunk a látogatók ízlését és elvárásait is, s eleget kell tennünk azoknak is, hogy ne érezzenek csalódást, ha elolvassák a tartalmunkat.

A keresőoptimalizálás folyamatos munkát vár el tőlünk.

Keresőoptimalizálással foglalkozó szakembert csak kevesen engedhetnek meg maguknak, azonban SEO szövegírást mindannyian alkalmazhatunk a tartalommarketingünk részeként.

A SEO szövegírás alapja a kulcsszó. Így tehát elsőként meg kell határoznunk azt a kulcsszót, ami köré felépül a szövegünk. Talán nem is az a legfontosabb szempont, hogy hatalmas keresés mutatkozzon az adott kulcsszóra, hanem, hogy egy bizonyos, meghatározott téma köré építkezzünk. Ennek azonban az alapja az, hogy az első betűtől tudjuk a kulcsszót, amiről írunk.

Ha a kulcsszó rendben, akkor találjunk ki egy jó kis címet. Egy jó címre mondhatjuk, hogy mindnet elad, de legalábbis figyelmet kelt fel, s odacsábítja az olvasót. A cím dönti el, hogy kattintson-e az olvasó vagy sem. Ráadásul a keresők is figyelembe veszik a helyezéseknél a címet. Olykor előfordul, hogy a címtől kicsit eltérünk, akkor a kész szöveg után, annak ismeretében módosítsunk a címen. Lényeg, hogy olyan ez, mint a nő: Első ránézésre kell vonzónak lennie. Tegyük hát azzá! A jó címben már benne szerepel a kulcsszó maga, sőt azzal is kezdődik. Ne legyen több 50-70 karakternél, de mindenképpen késztesse az olvasót arra, hogy ráklikkeljen a címre, azaz akarja elolvasni a tartalmat!

Ha megvan a briliáns címünk, akkor álljunk neki a szöveg megírásának! SEO szövegírás esetén figyeljünk arra, hogy a szöveg minimum 300 szóból álljon, de lehet hosszabb is. Minél többször tűnjön fel benne az adott kulcsszó, merthogy fontos az a bizonyos kulcsszó sűrűség is. Ahol csak lehet, ahányszor csak lehet, használjuk azt. Ez esetben kicsit eltekinthetünk a szóismétléstől való félelmünktől, itt a szóismétlés komoly helyezéseket ér. Fontos, hogy az első bekezdésünk legyen a legérdekesebb, hiszen ha az olvasót ide csábítottuk, akkor itt is kell tartani, s erre az írás eleje a legalkalmasabb, mert ha nem tetszik neki, továbbáll. Legyen érdekes az, amit írunk, ne unatkozzon az olvasó, generáljon benne kíváncsiságot a tartalom tekintetében! Szintén nagyon fontos, hogy saját szöveget írjunk.

Bár gyorsabb, egyszerűbb, ha valamit kimásolunk, de a világért se tegyük! Ha mégis valamit be szeretnénk illeszteni az írásunkba, akkor azt idézetként tegyük, a forrás megjelölésével! Fogalmazzunk egyszerűen, az átlagember nyelvén beszéljünk, ne tudósprofesszorként írjunk székfoglalót! Ne térjünk el a témától, a kulcsszavakról írjunk.

A SEO szövegünk legyen tagolt, jól áttekinthető. Ha a részek jól elkülönülnek benne, adhatunk neki alcímet is, de abban szintén szerepeljen a kulcsszó.

Szintén nagyon fontos, sarkalatos dolog, hogy keresőoptimalizáltan formázzunk! Azaz a címsorokat ne csak kiemeljük, megvastagítsuk, de úgynevezett HTML címkékkel tegyük fel a honlapunkra! A jól tagolt címsoroknál persze ez sem feltétlenül elég, több munkára van szükség, de profi szakember segíthet nekünk abban, hogy miként tudjuk az egész weboldalunkat jól kialakítani.

SEO szövegírásnál használjunk belső linket, azaz ha az írásunkban van olyan téma, amiről egyszer már máshol írtunk, akkor arra a másik kulcsszóra ültessünk rá egy linket, ami utal az oldalra.

SEO szövegünkben használjunk külső linkeket is! Nem kell félni attól, hogy professzionálisabb weboldalakra hivatkozunk, ettől csak hitelesebbnek fogunk tűnni a keresőmotoroknak.

Bár szöveges tartalomról beszélünk, annak megírásakor használjunk lehetőség szerint minél több képet! Egy jó kép figyelemfelkeltő, használjuk ki ezt az adottságát! A látogatók szeretik a képes tartalmat. Szívesebben olvasnak olyan szöveget, melyhez illusztráció is tartozik. A keresők is díjazzák a képes tartalmakat. A képek azonban lehetőség szerint mindig saját képek legyenek.

Ha elkészültünk a szöveggel, készítsünk hozzá egy ütős kis leírást. A kereső a cím alatt ezt a szöveget jeleníti meg, így nagyon nem mindegy, hogy az mit tartalmaz. Ez az összefoglaló ne legyen több 120-155 karakternél. Ez nagyon fontos, mert ha túl hosszúra nyúlik, akkor a vége le lesz vágva! Mindenképp legyen benne a leírásban a kulcsszó, az pedig teljesen természetes, hogy figyelemfelkeltő, érdekes legyen.